Mijn eerste stap gezet in Phnom Penh - Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Esther Aveskamp - WaarBenJij.nu Mijn eerste stap gezet in Phnom Penh - Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Esther Aveskamp - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stap gezet in Phnom Penh - Cambodja

Door: Esther Travelbug

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 November 2015 | Cambodja, Phnom-Penh

Vandaag 9 november vieren ze hier in PP hun Independence Day!
Na een lange vlucht ben in dan eindelijk aangekomen op vrijdag 6 november 2015 in Cambodja, allereerst voor een 5 daagse vakantie om te acclimatiseren en wegwijs te worden met deze nieuwe cultuur. Azië niet geheel voor mij onbekend voelde al gauw als 'thuiskomen'. Heb een heerlijk hotelletje en na goede nachtrust de buurt verkend. Daarna de geschiedenis ingedoken door een bezoek te brengen aan de Killing Fields en de S21 Prison. Wat was het een verschrikkelijke tijd daar tijdens de Khmer Rouge en PolPot periode, het heeft een diepe indruk op me gemaakt, ook nadat ik twee overlevenden heb gesproken met hun boekuitgave.
In korte tijd heb ik ook Cambodjaanse kickboks wedstrijden bijgewoond, langs de Mekong rivier gewandeld (waar vanavond vuurwerk was i.v.m. deze feestdag), uiteraard de Royal Palace en museum bezocht, een Boeddhistische commune ingeweest, Indepence monument op de foto gezet (vandaag met bloemenkransen bezaaid en wachters die de vlam bewaakten). De Wat Phnom beklommen, nog meer tempels en monumenten, eigenwijs als ik ben, veel gewandeld i.p.v. de tuktuk te nemen met deze warmte, zeker al wat liters afgevallen haha. Gisteren 3 fikse buien over me heen gehad, heerlijk gegeten, de geurtjes opgesnoven (ook de mindere...), alles is zo kleurrijk hier maar ook erg druk is deze megastad, the city that never sleeps.
Ja het gaat dus goed met me, heb geen haast en alles in relax tempo, tja, ik wil me natuurlijk wel aanpassen hier :-) en vriendelijk, dat zijn ze!
Ik zal verder niet echt in detail gaan treden, sommige dingen schrijf ik in mijn dagboek. Kan wel zeggen dat ook hier (was te verwachten) grote verschillen zijn tussen arm en rijk.
Als je alleen reist, kom je ook leuke mensen tegen vanuit de hele wereld, ik red me wel en voel me niet alleen. En wat een uitvinding zo'n smartphone mee op reis...




  • 09 November 2015 - 17:04

    Liedeke:

    Ooooh Esther, wat heb je al veel gedaan en gezien.
    Ik wens je een hele fijne reis en verblijf. xx Liedeke

  • 09 November 2015 - 17:37

    Babs:

    Hey Essie, Ik zat me vandaag te bedenken dat we vroeger (25 jaar geleden) alleen via de fax konden communiceren. De smartphone is een stuk sneller!!!! Geniet ervan!!!!

    Liefs,

    Babs

  • 09 November 2015 - 19:46

    Els Aveskamp:

    wat heeeerlijk,,,!!

  • 09 November 2015 - 19:47

    Els Aveskamp:

    En wat kun je het weer prachtig mooi verwoorden

  • 09 November 2015 - 21:28

    Corry Van Laak.:

    Hoi Esther, heerlijk om te lezen en wat heb je al veel gezien. Top hoor!!

  • 09 November 2015 - 22:40

    Paulien:

    Hoi Esther, wat fijn dat het zo goed met je gaat en dat je al zoveel hebt kunnen bewonderen en ervaren. Geniet volop!!

  • 09 November 2015 - 23:16

    Sandra:

    Hey Es,

    Wat heerlijk om zo met je te mogen mee ( be)leven!
    Geniet van alles wat je meemaak!

    Liefs Sandra

  • 10 November 2015 - 09:50

    Jolanda:

    Hoi Esther,
    Wat fijn te horen dat je geniet en al zoveel onderneemt, geniet ze!

  • 10 November 2015 - 21:06

    Debby Jaenicke:

    He Es,dat klinkt super....met alles wat je al gedaan hebt lijkt het wel alsof je er al 2 weken zit;)Azie is en blijft bijzonder!Zelf nooit in Cambodja geweest..maar lijkt me iid indrukwekkend.Was hier de afgelopen tijd druk en was me erg aan het focussen,met als hoogtepunt de examens dit weekend

  • 11 November 2015 - 03:45

    Ineke:

    Hoi Essie
    Mooi dat je het goed naar je zin hebt en dat we je zo kunnen volgen. Mooi om te lezen

  • 11 November 2015 - 08:50

    Elisabeth:

    Esthertje, klinkt goed allemaal. Mooi hoor!!

  • 13 November 2015 - 16:26

    Danielle:

    Goed bezig zeg!! Klinkt allemaal erg leuk, wens je veel plezier met het vervolg!!

  • 13 November 2015 - 23:02

    Ali And Ray:

    We are going to travel through your adventures. Sounds great already. Look forward to hearing about the rest of the journey. Lots of love

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Esther goes sabbatical, 6 maanden in Cambodja & Vietnam voor vrijwilligerswerk en uiteraard ook reizen!

Actief sinds 24 Okt. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 8968

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 27 April 2016

Mijn eerste reis

03 Februari 2016 - 31 Maart 2016

Goodbye Cambodia - Goodmorning Vietnam

06 November 2015 - 11 November 2015

De 1e stap is gezet in Phnom Penh - Cambodja

Landen bezocht: